Affärsresebloggen

9 saker att tänka på när du ska planera en konferens

2018-feb-16 13:46:27 / by Lena Mägiste

fika på konferens_Akademikerresor.jpg 

Den här checklistan vänder sig till dig som fått i uppdrag att boka en konferens men också till dig som är van konferensbokare. Syftet med checklistan är att hjälpa dig planera din kommande konferens från början till slut.

Vi vet att det är lätt att glömma saker eller att det dyker upp oförutsedda händelser, aktiviteter etc. Och det kan också t ex påverka tidsplanen, budgeten etc. I den här guiden får du bl a tips om:

  1. Boka i god tid
  2. Datum - när på året och när i veckan
  3. Syftet
  4. Välj plats, resemål och konferensanläggning
  5. Resor
  6. Agenda och innehåll
  7. Aktiviteter
  8. Besöka konferensanläggningen vid större möten
  9. Uppföljning och feedback

Hoppas vi har väckt din nyfikenhet att nu ladda ner hela guiden. Vi är säkra på att du kommer att ha stor nytta av den och att planeringen kommer att gå riktigt bra.


Beställ guiden här;

Klicka här så kan du beställa guiden 9 steg för att planera en konferens


I vår blogg som du kan prenumerera på ger vi tips och råd till de som reser mycket i jobbet eller arrangerar konferenser och resor i sina företag. Klicka här för att prenumerera.

Läs gärna mer om våra tjänster kring konferens- och gruppresor på www.akademikerresor.se 

Kategorier: Konferensresor, Affärsresor, Gruppresor, Att tänka på när du reser i ditt arbete

Lena Mägiste

Written by Lena Mägiste

VD

Prenumerera på våra blogginlägg

Senaste inläggen