Affärsresebloggen

Så budgeterar du rätt för din konferens eller event

2018-feb-28 16:31:49 / by Lena Mägiste

Beautiful woman doing accountancy at home.jpeg

Många som bokar en konferens, grupp- och konferensresa, kickoff eller ett event har ingen aning om vad det kostar och vad som ska ingå utan får oftast uppdraget internt på sitt företag att ordna detta utom några som helst direktiv. 

Vi vet av erfarenhet att det alltid är bra både för er och för oss som resebyrå att ha en ungefärlig budget att arbeta efter. Det gör att vi snabbt kan ta fram ett så rätt förslag som möjligt. Därmed undviker man många onödiga turer fram och tillbaka med kostnadsförslag och ändringar för att hitta rätt program, anläggning eller destination.


Att göra en budget när du ska planera in en konferens eller gruppresa för ditt företag är jätteviktigt. Om du gör en sådan så:

  • ökar chansen att du håller budgeten
  • gör att du får en bra överblick över alla delar
  • inte riskerar att glömma något och få "dyra" överraskningar
  • du får en bra mall att arbeta efter i fortsättningen för kommande konferenser

Därför har vi tagit fram en budgetmall. Du kan nu ladda ner den och fundera över vad som ska ingå i er nästa konferens eller konferensresa. Stäm av internt om vad som är viktigt för er och vad som måste ingå. Därefter tar du kontakt med oss.


Här kan du ladda ner budgetmallen:

Klicka här så kan du beställa budgetmallen

Vi har även tagit fram en checklista att använda för att få hjälp med att planera in alla delarna - så man inte glömmer viktiga saker.

Klicka här så kan du beställa guiden 9 steg för att planera en konferens

Lycka till. Vi hoppas du får mycket nytta av våra mallar.

Lena Mägiste
VD Akademikerresor

Kategorier: Budgetmall, Planera en konferens, Budgetmall events, Konferensresor, eventplanering, planera event, Affärsresor, Gruppresor

Lena Mägiste

Written by Lena Mägiste

VD på Akademikerresor

Prenumerera på våra blogginlägg

Senaste inläggen